20 Mayıs 2014 Salı

emir hasta-- 6.hastalık

yine mi hasta oldu diyeceksiniz biliyorum ama malesef :(
yazarken bile sıkılıyorum ama ilk defa duyduğum bu hastalık ile ilgili sizleri bilgilendirmek istedim..
emirin geçen pazar biliyorsunuz ki doğum günüydü.. herşey o kadar güzelken bir anda akşam üzeri bir ateş bastı.. gün içinde hiç birşey yemedi hem ağzını kitledi.. bende şımarıklık yapıyor üzerinde ilgi çok fazlaydı diye düşündüm.. biraz ıslak bez flan koydum ama ne fayda giderek yükseldi hemen ilaç verdim yine düşmedi sabaha kadar sızlanıp ağladı..
bu şekilde 4 gün ateşini düşüremedik kan ve gaita tahlilleri yaptırdık çok şükür temiz çıktı ama hala iştahsız ve ateşi var..
doktorumuz kızamık veya kızılcık olma ihtimali var bir kaç gün bekleyeim dedi ve başından salladı.
5.günüydü annem aradı ki kulağının arkasında kasıklarındave yüzünde kızarıklıklar var ama kızamık mı yoksa kızılcıkmı anlayamadım dedi
bunun üzerine doktoru aradım kızamıktır bence ilacı yok getirmenize de gerek ok deyince benim şarteller attı tabi.. randevu aldım ve muayene etti 6.hastalık bu dedi.. ilk defa duydum hemen internetten araştırdım ama iyiki götürmüşüm doktora çünkü emir kızamık aşısını olmamıştı neyseki yarın yaptıracağız şuan iyileşti ve bu durum hemen hemen 10 gün sürdü ateş 5.günde düştü kızarıklık ise 3-4 gün aman dikkat edelim arkadaşlar söz konusu sağlık.
doktorlar bence kasap olmuş bizim haberimiz yok !!!

 kaynak : http://www.sagliklicocuk.com/293/altinci-hastalik

Altıncı Hastalık ( Roseola İnfantum )

Anne babaların altıncı hastalık adıyla tanıdığı Roseola, herpes ailesinden bir virüsün yol açtığı döküntülü bir hastalıktır.
Ateş nedeniyle hastaneye götürülen bebeklerde sık görülen bir enfeksiyondur. En sık 6-18 aylar arasında, bazen diş çıkarma ile birlikte görülür.
Önce, bebekte 40 dereceye varabilen bir ateş görülür ( Diş çıkarma tek başına asla bu kadar yüksek ateş yapmaz ) . Ateşin bu kadar yüksek olması, anne babayı endişelendirir. Bu endişe oldukça haklıdır, çünkü ateşe hassas bebeklerde ateşli havaleler görülebilir. Ateş düşürücü alınca, bebeğin biraz daha keyifli olduğu görülür. Bu yüksek ateşli dönem, 3-4 gün sürebilir. Bu sırada bebekte yapılan muayenede, tanı koydurucu belirgin bir bulgu saptanmaz.
Ateşli dönemin ardından, aniden ateş kaybolur ve özellikle gövde, boyun ve kollarda soluk kırmızı döküntü ortaya çıkar. İşte artık ateşin nedeni ve hastalığının adı belli olmuştur. Döküntü başladığında, bebekte başka bir hastalık belirtisi kalmamış, ateş düşmüştür. Bağışıklık sistemi normal olan çocuklarda, herhangi bir komplikasyona yol açmaz. Döküntü 1-2 günde kaybolur.



17 yorum:

  1. Gecmis olsun.Son dönemdeki olaylardan dogum gününü gecikmeli kutluyorum.Nice yillara.Allah yolunu acik etsin.!

    Sevgiyle saglikla büyüsün Emir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım çok sağol teşekkür ederim ilgin ve güzel dileklerin için

      Sil
  2. Geçmiş olsun canım ege iki yaşındayken aynı şekilde olmuştu.üçüncü gün yüzünde döküntüler başlamıştı.ben de ilk defa duymuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederin canım, ilk defa duyunca baya şaşırdım çok bilindik birşey değil ama.. allah daha kötü şeyler vermesin diyorum..

      Sil
  3. cok gecmis olsun canim. tez zamnda iyilesir ins son 3 sene icinde en nefref ettigim.meslek grubuna doktorlar girdi bile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol teşekkür ederim canım, aynen bende doktorlardan nefret etmeye başladım

      Sil
  4. ahh çok geçmiş olsun ne fena bir hastalıkmış. Allah korusun bu kuzuları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ilginize sağolun ..

      Sil
  5. Minik Emir'e çok çok geçmiş olsun bir daha yanına yaklaşmasın bu hastalık...
    galiba en zoru çocuğumuza ne olduğunu bilmemek doktorlar ayrı bir dert gereklimi ,gereksiz mi ?devlet mi özel mi? işimiz hiç hoşlanmadığım şans kelimesine kalmış:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teeşkkür ederim canım, çocuklar hasta olmasın dayanamıyorum :(
      doktorlar başlı başına problem olmuş zaten, dediğin gibi şansa kalmış işimiz:(
      ilgin için tekrar teşekkür ederim..
      sevgiler..

      Sil
  6. benim kızımda da yıllar önce (şu an 18 inde ) olmuştu ve dr ler anlamamıştı bizde herhalde sıcaktan isilik oldu demiştik :).. geçmiş olsun canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sizede geçmiş olsun, doktorlar pek bu hastalığın teşhisini koyamıyorlar zaten dediğin gibi isiliğe çok benziyor :)

      Sil
  7. Çok geçmiş olsun.. Rabbim daha kötülerinden korusun inşallah. Sayenizde bizlerde bilgilenmiş olduk :)

    YanıtlaSil