13 Mart 2014 Perşembe

eski rujlardan yeni ruj yapımı

evde kullanmadığım ve atmak istemediğim ruj ve lip balm vardı. biraz araştırma yaptım bunları nasıl değerlendirebilirim diye bir kaç video izledikten sonra eski rıjlardan yeni ruj elde etmeye karar verdim. yapımı gerçekten çok kolay oldu ve 15 dk zamanımı aldı. işte nasıl yapmışım;
50 cm kadar folyo
1 tas sıcak su
kullanmadığınız yada dibinde az kalmış rujlar
2-3 adet kürdan
küçük bir parça pamuk
folyo kağıdı kase şekline getirip bir tarafına sivri bir ağız yaptım eriyen rujları daha kolay dökebilmek içi.rujları kürdan yardımı ile çıkarıp kasenin içerisine koyup tenceredeki sıcak suya dikkatlice koydum. suyun altını iyice kısın kaynayıp fokurdamasın çünkü eriyen rujlar dökülebiilir. suyun buharında rujlar yavaş yavaş erimeye başlıyor. istediğiniz boş ruj kutusunun dibine bir parça pamuğu kürdan yardımı ile yerleştiriyoruz ki dibindeki delikten eriyen rujlar sızmasın. daha sonra eriyen ruju ruj kutusunun önce ilk yarısına koyuyoruz biraz donmasını bekledikten sonra kalanını uzerine ilave ediyoruz. ağzını kapatıp 5 dk buzdolabında donmasını bekliyoruz vee sonuçta güzel bir renk elde ediyoruz..













12 yorum:

  1. Bu nedir ya inanılmaz ! Evde bir yığın çürümeye terkedilmiş rujum var hemen denenmeli bu yöntem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok kolay bir yöntem dene canım benim :)

      Sil
  2. hiç az kalan rujum yok ama olunca yaparım ben de .
    istediğimiz tonlarda ruj bulamıyorsak renkleri karıştırıp güzel ruj renkleri yapabiliriz aslında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemek lazım farklı rujlardan güzel tonlarda elde edilebilir

      Sil
  3. Allah allah ne akıllı kadınsin maşallah

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar güzel değerlendirmişsiniz rujlarınızı, paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz tasarrufluyum atmak istemedim açıkcası :) rica ederim ne demek

      Sil
  5. Çok güzel olmuş. Güzel bir fikir , denemekte fayda var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle canım denemekte fayda var, bu şekilde değişik güzel rujlarımız oluyor :)

      Sil
  6. canım folyoyla uğraşmadan metal kaşıkla da yapabilirsin ben öyle yapıyorum hatta blogta bununla ilgili yazım da var. kaşığı ocağa tutup eriyince istediğin kaba aktarıyorsun bu kadar basit :)

    YanıtlaSil
  7. Bu hiç aklıma gelmedi canım, iyi fikir aslında daha pratik bir yöntem. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil